خدمات تدوین و ساخت تیزر تبلیغاتی که به نام ویدئو مارکتینگ نیز مصطلح می باشد، یکی دیگر از مؤثرترین بازوهای دیجیتال مارکتینگ است. اگر قصد دارید تبلیغات حرفه ای و تأثیر گذار داشته باشید از ساخت تیزر و ویدئوی تبلیغاتی غافل نشوید! ساخت یک تیزر تبلیغاتی می تواند تمام وجوه بیزینس شما را از رقبایتان کاملا” متمایز کند. شرکت وب مفید خدمات تدوین و ساخت تیزر تبلیغاتی را با بهترین قیمت و کیفیت به شما ارائه می کند.
در این مقاله به پرسش‌های چرا و چگونه باید برای کسب و کارتان یک تیزر تبلیغاتی بسازید؟ مزیت ویدئو مارکتینگ نسبت به سایر روش‌های دیجیتال مارکتینگ در چیست؟ و دیگر پرسش‌های شما پاسخ خواهیم داد.

چرا باید برای کسب و کارتان یک تیزر تبلیغاتی بسازید؟

امروزه نمی توان نقش وب سایت‌ها و شبکه‌های مجازی را در تجارت و هر نوع کسب و کاری نادیده گرفت. خدمات تدوین و ساخت تیزر تبلیغاتی نیاز و ضرورت برای هر کسب و کار امروزی است. ما در گذشته نیز برای معرفی کسب و کارمان نیاز به تبلیغ و تعریف داشتیم.
به همین منظور با انواع روش‌های سنتی مانند نصب تابلو برای مغازه، چاپ کارت‌های ویزیت کاغذی، تراکت و … برای معرفی کسب و کارمان تلاش می کردیم. در دنیای امروز دیگر بیزینس‌ها در یک راسته بازار کوچک قرار ندارند. شهرها وسعت دارند و بازارها در پهنه شهر‌ها توزیع وگسترده شده اند.
امروزه ما برای خرید یک کالا یا دریافت یک خدمت نیازمند مراجعه به پایگاه‌های اطلاعاتی جامع هستیم. این پایگاه را فضای مجازی با یک سرچ ساده در اختیار ما قرار می دهد. به همین دلیل برای دیده شدن در ویترین بی انتهای وب و در میان این فضای رقابتی تنگاتنگ، جهت معرفی کسب و کارمان نیاز به تبلیغات فکر شده و اثر گذار در فضای مجازی هستیم.

ویدئو مارکتینگ و ساخت تیزر و تبلیغات ویدئویی یک روش بسیار معمول و البته مؤثر در تبلیغات اینترنتی می باشد. یک ویدأوی تبلیغاتی می تواند به طرز شگفت انگیزی عامل پیشرفت شما نسبت به سایر رقبای تجاری تان باشد.

چگونه یک تیزر تبلیغاتی خوب بسازیم؟

شاید فکر کنید این یک کار ساده است و می توانید خودتان یک تیزر بسازید. اما بهتر است بدانید این کار واقعاً یک کار تخصصی است. برای اثر بخشی یک فعالیت کاری از جمله تبلیغات گام‌های منظمی را باید بردارید. این امر نیاز به یک آنالیزجامع دارد.
در اولین گام باید هدف دقیق خود را از ساخت یک ویدئو مشخص کنید. این هدف باید کلی نباشد. به طور مثال نمی توان گفت می خواهم برند خود را معرفی کنم! هرچه این هدف شفاف تر و تعیین شده تر باشد مطمئناً نتیجه بهتری خواهد داشت. حصول اهداف تعیین شده می تواند هدف بزرگ شما که همان معرفی برندتان باشد را نیز تأمین نماید.
بنابراین باید بدانید دقیقاً هدف شما از ساخت ویدئوی تبلیغاتی چیست؟ می خواهید یک بازدید کننده را به یک خریدار تبدیل کنید یا می خواهید در راستای تداوم حفظ مشتریان فعلی خود قدمی بردارید. پس از تجزیه و تحلیل دقیق هدف خود را به دقت تعیین نمایید.

تعیین مخاطبین هدف نیز قدم مهم بعدی در ساخت کلیپ تبلیغاتی می باشد. هدف شما دقیقاً کدام طیف یا گروه از افراد جامعه است؟ کدام گروه سنی یا گروه شغلی یا کدام جنسیت مخاطبین شما می باشند؟ اینکه مخاطب هدف با برند شما آشنایی دارد یا نه بسیار مهم است زیرا شما برای ساخت یک تیزر تبلیغاتی هزینه می کنید!
نکته مهم بعدی بودجه مد نظر شما برای این کار می باشد. این امر به نوع و زمان مدنظر برای کلیپ و تیزر مدنظرتان بستگی دارد. به طور مثال یک تستیمونیال (اخذ تأییدیه‌های توصیفی از مشتریان) نسبت به یک مستند یا تبلیغ طولانی تر طبیعتاً هزینه کمتری دارد.
کانال توزیع تبلیغ نیز نکته مهم دیگری است که بهتر است حتما به آن توجه کنید. در گذشته تنها رسانه و پلتفرم پشتیبانی کننده تبلیغات تلویزیونی و شبکه‌های آن بودند. اما امروزه در فضای مجازی پلتفرم‌های بسیاری وجود دارند که این نوع تبلیغات را پشتیبانی می کنند.
بنابراین بهتر است با دقت کانال‌های توزیع خود را مشخص کنید. حتی می توانید بررسی کنید رقبای شما در کدام پلتفرم ها فعالیت بیشتری دارند و با الگو گرفتن از ایشان به راحتی کانال توزیع خود را پیدا کنید. حتی می توانید به صورت مولتی چنل در پلتفرم‌های مختلف فعالیت نمایید.
انتخاب لوکیشن نیز نکته‌ای حائز اهمیت است. برای هر ویدئو متناسب با هدف اصلی چه لوکیشنی را باید در نظر بگیرید ؟ لوکیشن فضای باز یا استودیویی؟ این مورد نیز امری است که متخصصان شرکت وب مفید می توانند بر اساس تجربیات خود شما را راهنمایی نمایند.

تدوین ویدئو

خدمات تدوین و ساخت تیزر تبلیغاتی به طور کلی در شرکت وب مفید توسط انیمیشن سازها و موشن دیزاینرهای حرفه ای انجام پذیر است. ساخت یک کلیپ تبلیغاتی ساده ممکن است توسط شما یا یک فرد آماتور امکان پذیر باشد اما تدوین یک ویدئوی با کیفیت نیاز به یک تیم حرفه ای دارد.
افزودن یا کاستن هرنوع صدا اعم از موزیک یا صدای راوی روی تصاویر ضبط شده، چیدمان سناریو، افزودن متن و عکس در مرحله تدوین در یک ویدئوی حرفه‌ای باید به درستی انجام شود. برنامه‌هایی مانند Adobe Premier برای تدوین ویدئوهای طولانی مناسب می باشند.
کنترل کیفی و بازبینی نهایی توسط کارشناسان، مرحله پایانی ساخت یک تیزر تبلیغاتی است. کلیه خدمات تدوین و ساخت تیزر تبلیغاتی در شرکت وب مفید قبل از انتشار در مرحله کنترل کیفی مورد بررسی و آنالیز نهایی قرار می گیرد.
چنانچه هریک از المان ها از جمله تصویر و انواع المان های بصری، موسیقی و انواع المان های صوتی، تکست و انواع متون الحاق شده به ویدئو وحقوق مربوط به کپی رایت و …ناقص باشد یا رعایت نشده باشد تغییرات و اصلاحات لازم انجام می گیرد. خروجی نهایی پس از اخذ تأییدیه از سوی کارفرما، تحویل یا منتشر می گردد.

نتیجه گیری

فکر نمی کنم کسی بتواند تأثیر یک ویدئوی حرفه ای تبلیغی را در کسب و کارش انکار کند. واضح است که المان های سه گانه تصویر، صوت و متن در کنار یکدیگر بیننده را جذب و ترغیب می کند و اینگونه است که یک بازدید کننده یا مشتری بالقوه به راحتی به یک خریدار واقعی تبدیل می شود.
تبلیغ اگر به شکل حرفه‌ای صورت گیرد قطعاً موجب افزایش نرخ تبدیل و تحصیل هدف نهایی شما یعنی فروش کالا و خدمات می گردد.
برند سازی و حک نام تجاری تان در ذهن افراد اتفاق ارزنده دیگری است که مطمئناً با تبلیغات خوب می توانید آن را محقق کنید.
جلب نظر و کسب اعتبار میان مخاطبان از پیامدهای مثبت دیگری است که محصول تبلیغات صحیح است. ذکر یک نکته بسیار حائز اهمیت است. یک تیزر تبلیغات باید دارای یک موضوع مشخص باشد. این موضوع نباید الزاماً تمام وجوه کسب و کارتان را پوشش دهد.
بنابراین از یک تیزر تبلیغاتی فقط و فقط یک انتظار داشته باشید و آن برآورده کردن یک هدف تعیین شده است. به طور مثال هدف یک تیزر تبلیغاتی فقط نشان دادن اهمیت خدمات پس از فروش محصول در مجموعه‌ی شماست.
لذا موضوع به طور کامل به همین هدف می پردازد و از پرداختن به موارد دیگر خودداری می شود. بنابراین هدف تیزر تبلیغاتی باید فقط و فقط روی یک موضوع مشخص متمرکز شود. این امر قطعاً و البته به مرور شما را به سوی اهداف اصلی کسب و کارتان پیش می برد و قطعاً اثرات ماندگارتر و بهتری را در جامعه هدف خواهد داشت.
امیدواریم همواره در کسب و کارتان موفق و پر سود باشید. راز تداوم ماندگاری و مانایی بیزینس شما در تبلیغات اصولی است. وب مفید همیشه در کنار شما و کسب و کارتان است.